Tuesday, October 4, 2005

Santa Maria del Mar, Barcelona (Spain) HDR

santa maria del mar, barcelona (spain) hdr photo


Santa Maria del Mar, Barcelona (Spain) HDR

Barcelona‘s Ribera district is dominated by Santa Maria del Mar, an imposing church built between 1329 and 1383, at the height of Catalonia's maritime and mercantile preeminence. It is an outstanding example of Catalan Gothic, with a purity and unity of style that are very unusual in large mediaeval buildings.

The construction of Santa Maria del Mar is the background for the best-selling novel La catedral del mar, by Ildefonso Falcones (Wikipedia).



-----------------------



Santa Maria del Mar es una iglesia gotica de Barcelona, situada en el barrio de la Ribera y construida entre 1329 y 1383. Los maestros de obra fueron Berenguer de Montagut (el disenador principal del edificio) y Ramon Despuig.

A dia de hoy, esta iglesia es uno de los destinos mas visitados de la ciudad. Este hecho se debe, en parte, a la novela de Ildefonso Falcones, La catedral del mar, que ha vendido mas de un millon de ejemplares, y ha sido traducido a numerosas lenguas. Tambien se hace referencia de ella, en la obra de Carlos Ruiz Zafon, en la novela El juego del angel (Wikipedia).



View On Black

Penny

penny photo


Penny